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Liste complète de nos publications et communications



1597 documents

  • Fabrizio Li Vigni. The failed institutionalization of “complexity science”: A focus on the Santa Fe Institute’s legitimization strategy. History of Science, 2020, 59 (3), pp.344-369. ⟨10.1177/0073275320938295⟩. ⟨halshs-03648763⟩
  • Germain Meulemans, Céline Granjou. Les sols, nouvelle frontière pour les savoirs et les politiques de l'environnement. Revue d'Anthropologie des Connaissances, 2020, Les sols, nouvelle frontière pour les savoirs et les politiques de l’environnement, 14 (4), pp.1-18. ⟨10.4000/rac.14027⟩. ⟨halshs-02939316⟩
  • Marie Chizallet, Lorène Prost, Flore Barcellini. Supporting the design activity of farmers in transition to agroecology: Towards an understanding. Le travail humain, 2020, 83 (1), pp.33-59. ⟨10.3917/th.831.0033⟩. ⟨hal-02912272⟩
  • Renée van Dis, Bruno Turnheim, Pierre-Benoît Joly. Organisation et stratégies de la recherche industrielle et transitions technologiques. CE - EDF Recherche et Développement. 2020. ⟨hal-04346557⟩
  • Dalia Mattioni, Allison Marie Loconto, Gianluca Brunori. Healthy diets and the retail food environment: A sociological approach. Health & Place, 2020, 61, pp.102244. ⟨10.1016/j.healthplace.2019.102244⟩. ⟨hal-02915831⟩
  • Emmanuel Kessous, Jean-Philippe Nau (Dir.). Les technologies et le gouvernement des marchés. L'Harmattan, 232 p., 2020, Dossiers Sciences Humaines et sociales, Gérald Gaglio, 978-2-343-19729-6. ⟨halshs-02895098⟩
  • Evelyne Lhoste. Les tiers-lieux : des espaces d’interaction entre sciences et société. Journal RESOLIS, 2020, 23, pp.63-64. ⟨hal-03327000⟩
  • Eve Fouilleux, Laura Michel. Quand l’Alimentation se fait Politique(s). Presses Universitaires de Rennes, 350 p., 2020, 978-2-7535-7908-8. ⟨hal-02590802⟩
  • Melanie Dulong de Rosnay, Laura Maxim. Speaking and Governing through Freedom of Access to Environmental Information. Andrew Kenyon; Andrew Scott. Positive Free Speech. Rationale, Methods and Implications, Hart Publishing, Bloomsbury, pp.173-189, 2020, 9781509908295. ⟨hal-02870479⟩
  • Baptiste Kotras. Mass personalization: Predictive marketing algorithms and the reshaping of consumer knowledge. Big Data & Society, 2020, 7 (2), ⟨10.1177/2053951720951581⟩. ⟨hal-02944537⟩