LISIS
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Laura Kesore

Doctorante, UGE

ENGLISH VERSION (French below)

Originally from Germany, with the dual citizenship German – Mauritian, I am a PhD candidate at LISIS since 2020. Under the supervision of Dr. Douglas K. R. Robinson and Dr. Bruno Turnheim, my doctoral research looks into the destabilisation and transformations of inter-urban passenger mobility with the focus on socio-technical changes in long-distance rail and flight in Europe between 1950 and today. The doctorate is embedded in a larger research program, namely the WAYS-OUT project. The main purpose of my work is specifically to investigate, understand and interpret the destabilisation and transformation of existing systems.

During my undergraduate studies (2016-2019), I developed a special interest in innovation and transition studies related to the travel industry already. Followingly, I continued within this field  during my Master’s degree. Holding a MSc in Public Administration (2020) with a specialization in Corporate Communication from University of Twente, Netherlands, I acquired practical research skills and expertise in the discontinuation and transformation of the aviation industry, specifically.

The PhD program allows me to combine my interests and expertise in the aviation industry with other transportation modes, namely the rail industry. Within my doctoral research, I investigate these different transportation modes  (rail and flight) in different time periods (1950 until now).

With my doctorate research, I intend to contribute to a better and more systematic understanding of destabilization processes by uncovering systematic patterns that allow to make sense of socio-technical transitions.

 

All in all, the findings would help towards an earlier acknowledgement of destabilisations and transformations for a timely and effective government policy making and stakeholders decision making in the field.

 

 

 

 

FRENCH VERSION

Originaire d’Allemagne, avec la double nationalité allemande – mauricienne, je suis candidate au doctorat à LISIS depuis 2020. Sous la direction de Douglas K. R. Robinson et Bruno Turnheim, ma recherche doctorale porte sur la déstabilisation et les transformations de la mobilité interurbaine des passagers, en mettant l’accent sur les changements socio-techniques dans le domaine des transports ferroviaires et aériens à longue distance en Europe entre 1950 et aujourd’hui. Ce doctorat s’inscrit dans un programme de recherche plus vaste, à savoir le projet WAYS-OUT. L’objectif principal de mon travail est spécifiquement d’étudier, de comprendre et d’interpréter la déstabilisation et la transformation des systèmes existants.

Pendant mes études de premier cycle (2016-2019), j’ai développée un intérêt particulier pour l’innovation et les études de transition déjà liées à l’industrie du voyage. Par la suite, j’ai poursuivi dans ce domaine pendant mon master. Titulaire d’un MSc en administration publique (2020) avec une spécialisation en communication d’entreprise de l’Université de Twente, aux Pays-Bas, j’ai acquis des compétences pratiques en matière de recherche et une expertise dans l’abandon et la transformation de l’industrie aéronautique, en particulier.

Le programme de doctorat me permet de combiner mes intérêts et mon expertise dans l’industrie aéronautique avec d’autres modes de transport, notamment l’industrie ferroviaire. Dans le cadre de ma recherche doctorale, j’étudie ces différents modes de transport (rail et vol) à différentes périodes (de 1950 à aujourd’hui).

Avec ma recherche doctorale, j’ai l’intention de contribuer à une meilleure et plus systématique compréhension des processus de déstabilisation en découvrant des modèles systématiques qui permettent de donner un sens aux transitions socio-techniques.

Dans l’ensemble, les résultats de ces recherches permettraient une reconnaissance plus précoce des déstabilisations et des transformations pour une prise de décision rapide et efficace des gouvernements et des parties prenantes sur le terrain.