LISIS
image description

Liste complète de nos publications et communications



1502 documents

  • Allison Marie Loconto, Marc Barbier. Transitioning Sustainability: Performing ‘governing by standards’. The Governance of Socio-Technical Systems: Theorising and Explaining Change, Edward Edgar, 2014, 9781784710187. ⟨10.4337/9781784710194.00013⟩. ⟨hal-01598831⟩
  • Eve Fouilleux, Allison Marie Loconto. Multiplying markets. How neoliberalism and globalization shape organics. Séminaire Internationale: Le rôle des Etats et des marchés dans l’extension des TSRs, Agropolis International. FRA., 2014, Montpellier, France. ⟨hal-01285258⟩
  • Alix Levain, Francoise Vertès, Laurent Ruiz, Luc Delaby. Articuler injonction au changement et processus d'innovation dans un territoire à fort enjeu écologique : regards croisés sur une expérience d’accompagnement. Fourrages, 2014, 217 (217), pp.69-78. ⟨hal-01209178⟩
  • Yves Lichtenberger. Compromis et renoncement. Négociations, 2014, 2014/2 (22), pp.97-109. ⟨10.3917/neg.022.0097⟩. ⟨hal-01283548⟩
  • Catherine Paradeise. Généalogie des instruments d’évaluation de la qualité dans l’éducation et la recherche. Conference cycle on excellence in Higher education and research, IAE Gustave Eiffel, Université de Créteil, 2014, Créteil, France. ⟨hal-01276678⟩
  • Soraya Boudia, David Demortain. La production d'un instrument générique de gouvernement. Le "livre rouge" de l'analyse des risques. Gouvernement & action publique, 2014, 3 (3), pp.33-53. ⟨hal-01122973⟩
  • Douglas K. R. Robinson, Philippe Larédo, Antoine Schoen, Gonzalo Ordóñez-Matamoros, Stefan Kuhlmann, et al.. Policy-lensing of research and innovation system scenarios: a demonstration for the European Research Area. 5th edition of the “Future-oriented technology analysis" (FTA), 2014, Brussels, Belgium. ⟨hal-01711233⟩
  • Caroline Auricoste, Marianne Cerf, Thierry Doré, Paul Olry. Construire une nouvelle expérience en formation continue. Éducation permanente, 2014, 198, pp.101-112. ⟨hal-01173282⟩
  • Laura Maxim. Some notes on two controversies around plastic materials and their media coverage. Environmental Impact of Polymers, 2014. ⟨hal-04364780⟩
  • Catherine Paradeise, Jean-Claude Thoenig, Stéphanie Mignot-Gerard, Emilie Biland, Aurélie Delemarle, et al.. Relevance and Excellence in Higher Education Vocational Schools: Business Schools as Institutional Actors. The institutional development of business schools. Andrew M. Pettigrew, Eric Cornuel, Ulrich Hommel (eds.), Oxford University Press, 2014. ⟨hal-01191022⟩